سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 12
کل بازدید : 45410
کل یادداشتها ها : 51
خبر مایه


 

کتاب های زیر خواندی و مفید است:

1.شرح اسم. زندگی نامه امام خامنه ای از 1318- 1357. هدایت الله بهبودی

2. راز قطع نامه. شماره 48 نیمه پنهان. کامران غضنفری

3. شوالیه های ناتوی فرهنگی (یک نما از کودتای مخملی/ شماره 30 نیمه پنهان). پیام فضلی نژاد.

4. کتاب «نامه‌های فهیمه» که به کوشش علیرضا کمری درچهار بخش سرآغاز نامه، یادداشت ها، نامه‌ها و ضمیمه‌ها گردآوری شده? به تازگی توسط انتشارات سوره مهر به چاپ بیست و یکم رسیده است.

5. حاج آقا مجتبی / گذری بر زندگی عالم ربانی فقیه و مرچع عالیقدر حضرت آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی. تهران. موسسه پژوهشی فرهنگی مصابیح الهدی. چاپ چهارم. 1392. 328 صفحه.

6. سفر به قبله. مولف: هدایت الله بهبودی. تعداد صفحات: 65 قیمت: 1500 تومان. قطع: رقعی. نوبت چاپ:سوم 88 شمارگان: 2200 

 معرفی کتاب: این کتاب گزارش سفر هدایت الله بهبودی و چند تن از دوستانش به کعبه است .این نخستین مراسم حج پس از کشتار ایرانیان در مکه به سال 1366 بوده و نخستین نگاه نویسنده به این مراسم معنوی . در ابتدا نویسنده کمال ناباوری خود را از تشرف به این سفر شرح می دهد و دریچه های امید را به قلب انسان می گشاید که وقتی او بخواهد می شود به همین سادگی که این متن را می خوانی .

در ادامه ملاقات نویسنده با اقای خامنه ای شرح داده شده است . نویسنده در این کتاب گزارش روزانه سفر خود را نوشته است لحظه به لحظه انسان در موقعیت قرار می دهد . نویسنده دو نوع نگاه دارد نگاه سیاسی و نگاه معنوی . نگاه سیاسی اشاره به برخورد صعودیها با ایرانیها و سیاست های انها د ر کمرنگ جلوه دادن جنبه های مذهبی و در عوض رونق دادن بازاریابی محصولات اروپایی و امریکایی و چینی و... دارد . نگاه مذهبی به توصیف لحظه های ناب عرفانی ، رنگ باختن تعلقات دنیوی و برابری انسان ها اعم از فقیرو غنی و رئیس و مرئوس و زن ومرد ،وعده ها و شروط با خدا ، توصیف جز به جز لحظات احرام ، برائت از شیطان و وسوسه هایش دارد که انسان را مشتاق سفر به آن دیار می کند.
گزیده متن:
به عقل که درست نیست ، ولی گمان می کنم اینجا خدا دلش نرمتر است . دستت راحت تر می درسد به خدا . خیلی زود دامنش را می گیری و دسته دسته گلهای محبت و دوستی را می چینی ، بو می کنی و کیف . اشک مفت چنگت . دل شکسته هر وقت که بخواهی . دریچه قلبت باز باز . دلت سوهان می خورد ، صاف می شود .سختی قلبت فرار می کند ، نرم می شود . می دانی چرا ؟برای اینکه اینجا حوزه استحفاظی خداست . از دلها و قلبها حفاظت می کند .

حاشیه حضرت آقا به کتاب مذکور: «این کتاب مرا باز در شور و حال حسرت‌آلود زیارت خانه‌ی خدا و حرم رسول‌الله(ص) فرو برد. شور و حال و اشتیاقی که دیگر امیدی هم با آن نیست. تا به یاد دارم -از سالهای دور جوانی- هرگز دل خود را از آتش این اشتیاق، رها نیافته‌ام. اما حتی در دوران سیاه اختناق که هر روحانی بامعرفت و بیمعرفتی، با رغبت و یا حتی از سر سیری، آسان می‌توانست در خط حج قرار بگیرد .. و من نمی‌توانستم! یا بهتر بگویم: هیچ حمله‌دار و رئیس کاروانی از ترس ساواک شاه، نمی‌توانست و جرأت نمی‌کرد نام مرا در فهرست حاجی‌های خود -چه رسد به عنوان روحانی کاروان- بگذارد. بله، حتی در آن دوران سخت هم دلم از امید زیارت کعبه و بوسه زدن بر جای پای پیامبر(ص) در مکه و مدینه، خالی نمانده بود .. و این امید، اگرچه با حج ده روزه‌ی سال 58 که به فضل شهید محلاتی قسمتم شد، برآورده گشت، اما آتش آن شوق سوزنده‌تر و مشتعل‌تر شد .. در سالهای ریاست جمهوری چشم امید به پس از آن دوران دوخته بودم .. اما امروز ..؟ شور و اشتیاقی بی‌سکون و امیدی تقریبا فرو مرده .. تنها تسلا به خواندن اینگونه سفرنامه‌ها یا شنیدن آنها است که خود بازافزاینده‌ی شوق نیز هست.
این کتاب، شیرین، موجز، با روح و هوشمندانه نوشته شده است. زیارت قبول؛ عزیز نویسنده!
زیارت قبول
70/12/10»

7. چهل تدبیر:قطع: وزیری.شمارگان: 2000. چاپ جاری:22. تعداد صفحات: 265. ناشر: پرستا.نویسنده: علی الفت پور.دسته بندی: انقلاب اسلامی.تاریخ انقلاب؛ خاطرات مبارزین؛ تاریخ شفاهی انقلاب.نوبت چاپ: 22. سال انتشار: 1392

 
 

 

 






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ